Överdimensionerat

I helgen var jag i Danmark. På båten över från Göteborg fanns en lekhörna för barnen. Där hamnade såklart jag.

Överdimensionerade produkter är roligt. Man ser plötsligt vardagsföremålen i ett annat ljus. De blir sig själva, fast intressantare, tydligare och mer vilseledande på samma gång. Man kan säga att invanda produkter plötsligt får lov att existera, än en gång.

När man stöter på dessa ting, i sina nya dimensioner, väcks förståelsen för hur viktigt det är med storlek när man formger en ny produkt … för att inte tala om proportioner!

 

 

 

 

 

Jag var riktigt nära på att ta med mig en grön bit hem, men de fick ju inte plats i väskan ;)


Kommentarer
Postat av: isabeeeeeel

antingen är det legot som är stort, eller så är det vi som är små?

2010-05-26 @ 12:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0