Konstfacks utställning - del 2

Här kommer del 2 av konstfacks utställning. Jag skulle vilja lägga upp allt, men det blir tyvärr lite svårt ...












Vill du bo i mig?












Orgami






















Ja, det är en död grävling omgjord till en tekanna (?). Själv blev jag väldigt äcklad. En nära vän ansåg dock att den är vacker och en hyllning till djuret efter dess död ... men jag kan tyvärr inte se det. För mig blev den bara väldigt provokativ. Vad tror ni? Den har i alla fall satt igång en del kännslor.




Något annat som väckte mycket uppmärksamhet var dessa ting. Bilden till vänster är avscannade kroppsdelar som printats ut i 3D, ni kan ju gissa vilka kroppsdelar det är. Till höger är delar av samma persons rumpa, som på något sätt först odlats i ett labratorium och sen fästs på en prototyp av hans ansikte. Är inte helt säker på om det är absolut korrekt, men jag förstod det så. Ni kan titta in det ordentligt här.




Industridesign ...





En stol som vickar, för att hämma stillasittande i skolmiljö.





Roboten "Kompis" för barn som vistas långa perioder på sjukhus.





Tydligen blir kor lyckligare och därmed mer produktiva av att kunna rengöra och klia sig själva. Detta är en ko-kliare. Ni skulle sett videon som var till, korna älskar den här i knottriga prylen i silikon.







Mobiler - hållbar design





Bärplockare för fjällräven





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0