Att fly.

Dag två av treornas eximinationsjobb och ännu en dag fullspäckad med presentationer och spännande koncept. Mycket imponerad och med en rad olika tankar i huvudet gick jag därifrån. Jag tänker berätta om det närmare när Konstfacks utställning, och alla de olika linjernas x-jobb exponeras, eftersom det än så länge är lite hemligt. Jag kan dock avslöja att många har riktat in sig på hållbar design, ett ämne som är svårt att slippa ifrån som industridesigner. Speciellt eftersom vårt yrke kan bidra, om man skall vara drastisk, till jordens undergång ... Vackert var ändå att en av eleverna idag berättade varför just han hade valt att bli industridesigner, just därför att det gick att påverka och göra skillnad. Jag är kluven. Är ännu en pryl ett steg mot en ljusare framtid?

Själv kan jag erkänna att det finns dagar då jag inte orkar tänka på det, och än en gång försöka komma fram till vad syftet egentligen är med vår framtida roll. Har det ens ett syfte? Flyr jag just med hjälp av matrealismen. Att kunna dyka ner i en sagovärld med hjälp av ting, är en sak jag lite generat rekommendera. Mitt liv är en lustig paradox.

Imorn skall jag och min paradox fly till Magasin 3 för att se Tom Friedman. Berättar om det imorn!

Tom korridor på konstfack, snart full av x-jobb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0